Jumaat, 5 Ogos 2022

sibuk

 kini aku makin sibuk dan rancak. meskipun hidup makin penuh liku dan onak. tetapi aku tetap galak. aku tak rasa aku akan berhenti berganjak. walaupun aku tidak memakai tanjak, aku Melayu tetap berontak. dengan cara, gaya dan otak. ada kawan suruh aku menulis macam Aiman Rashdan -bukan Aiman Banna la- tapi aku taknak. aku tetap dengan cara, gaya dan lagak. tidak mahu tertiru-tiru orang lain, yang jika ramai nak jadi merak, mereka pun nak jadi merak. kenapa tidak gagak? ya, aku mahu jadi seperti gagak. yang boleh terbang ke sana ke sini, tidak seperti merak, yang tidak boleh terbang, tetapi duk berlagak. biarkan aku mengagak. biarkan selagi muda terus menggelegak. biar ketika muda terus gegak gempita kekal berteriak. jika penat, rehat kemudian baru bertindak. 

moga terus diberi kekuatan, keazaman dan kehendak. 

Tiada ulasan:

aktif

Pak Zin masa jumpa baru ni, kata gw aktif betul. Ya, itu memanglah menjadi tujuan gw bila gw buka kedai Toko Buku Rakyat ini. Supaya gw ada ...