Isnin, 15 Ogos 2022

aktif

Pak Zin masa jumpa baru ni, kata gw aktif betul. Ya, itu memanglah menjadi tujuan gw bila gw buka kedai Toko Buku Rakyat ini. Supaya gw ada duit, dan kalau ada pekerja jaga masa hari minggu, bolehlah gw beraktiviti pada hujung minggu, untuk apa saja kegiatan. Sekarang gw cuba untuk mendisiplinkan diri gw agar selalu menulis di blog ini. Anjuran ini gw pernah terbaca di satu blog kawan lama gw di KUIS satu masa dulu, katanya ialah pada era FB ini, kita makin menjadi-jadi kepemalasan kita. Terutamanya blogger, yang sudah beralih arah ke FB dan sudah tidak mengemaskini blog mereka masing-masing. Gw pun entah dari mana dapat kekuatan dan kesempatan ini, maka gw cubalah. Mungkin, Tuhan nak tengok kut (bunyinya macam lucu), kalau gw diberi peluang dan ruang untuk buat wang, apa gw akan jadi? Adakah gw akan meneruskan apa yang gw cita-citakan, atau itu semuanya akan terkandas di tepian kerana kesibukan seperti Tha'labah - kalau lu tak tidur masa zaman sekolah agama dulu, lu akan tahulah sapa watak yang gw katakan ni. Jadi gw memang aktiflah sekarang. Tapi gw kena katakan juga, akan ada masa kita penat dan nak rehat. Semua orang pun macam tu. PSM je gw tak faham2, kuat betul depa ni ya. Hehe. 

Tiada ulasan:

aktif

Pak Zin masa jumpa baru ni, kata gw aktif betul. Ya, itu memanglah menjadi tujuan gw bila gw buka kedai Toko Buku Rakyat ini. Supaya gw ada ...