Jumaat, 19 Jun 2015

why won't you die ?

aku berasa ini dialog (atau quote) terbaik aku petik untuk malam ini, untuk menggambarkan mengapa apa - apa yang tidak berguna atau menyakitkan hati, agar pergi mati saja?
atau menghilang cepat dari diari ini, bukankah ?
tetapi susah juga untuk berfikir begitu, kerana (untuk masa sekarang) aku berfikir, segala sesuatu itu mempunyai gunanya, jikapun tidak pada kita, tetapi pada orang lain, atau pada sesuatu yang lain, tidak ada apa - apa yang tak berguna di sini, di bumi ini, semuanya mempunyai kegunaan masing - masing,

sebenarnya frasa 'why won't you die?' itu lebih kepada diri sendiri, sumpahan kepada diri sendiri yang kemaruk mencari kesempurnaan, ianya adalah sebuah penyakit obsesi yang berlebihan, nafsu mengkritik, nafsu menjadi lebih baik dari orang lain, 

selalu bertanya, kenapa masih hidup lagi, dan masih tak mati - mati.

Tiada ulasan:

aktif

Pak Zin masa jumpa baru ni, kata gw aktif betul. Ya, itu memanglah menjadi tujuan gw bila gw buka kedai Toko Buku Rakyat ini. Supaya gw ada ...